Welcome to reality, my dear

Jag längtar till framtiden. Vill ta studenten nu och skaffa mig ett liv, ett eget och privat. Lägenhet och jobb. Är inte så enkelt som det verkar, jag vet, man får helt enkelt kämpa och ta risker,- vilket jag är redo att göra.
Är riktigt taggad!
Jag undrar: vaför väljer man att gå "dans" på gymnasiet när man inte  har någon direkt vidareutbildning, jobberfarenhet av det?
Svar: När man gick på högstadiet fick man sjukt dålig information om livet efter gymnasietiden och hur viktig utbildningen faktiskt är så man väljer en inriktning efter intresse. Vilket är dans, i stort sett, för min del. MEN, ska jag vara ärlig vet jag själv att om jag hade kunnat ändra så hade jag helt klart gjort det från första början. Tråkigt nog. Grymt kul linje, med bra lärare, men inget man kan leva vidare på eller använda som "utbildning" i livet känner jag..syon på högstadiet tyckte mest att man skulle välja det som var roligt.. helt klart. Men sen ska man också fundera på om man kan leva på det eller inte. Dansen är det bästa jag vet och kommer alltid att vara mitt största intresse, men jag känner nu efter 2 år av studier att jag hellre vill rikta in mig på att jobba med människor och språk. Utvecklas som en person. Rese- och turismbranchen lockar väldigt mycket, men eftersom jag har gått dans kan det bli svårt, men som sagt jag är redo att kämpa! Dansen bär jag alltid med mig, dock inte på samma sätt som yrke. Tråkigt men sant. Så, vad kan jag säga? Welcome to reality

Yes, men inte ska vi låta detta dra ner en mysig fredag, icke =) Rise ans shine, sunshine!

Sovit som en Gud inatt, mycket skönare hos älsklingen än hemma. Det ska vara tyst och mörkt. Älskar det.
Mamma hämtar mig vid halv fyra-tiden då det blir att dra in till FrostAnna för att färga håret. Vi får se vad det blir för resultat(: blir säkert kanoners!
Ikväll då? Jaa, det visar sig (: Det blir alltid något! Hade nog helst legat framför tv:n och myst men vi får la se.

Imorgon får vi se om det blir att dra till Borlänge centrum och spana in lite balklänningar med Rebeckah & Agge, sen ta en runda till kupolen.

Ska börja köra igång rejält med min träning nu. Haft typ en veckas-vila eller vad man ska kalla det :P Nu blir hårdkörning igen framöver!
Dax att återgå till "Den svarta nejlikan" på Canal+. Ha en bra dag

Puss hörs hej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0