Avslutning för Linn på särgymnasiet :)

Man liksom uppskattar livet till max när man kommer in i en sal med elever som är glada så att det sprutar om dom. "Glädje" för att få vara med sina vänner, sina lärare. De är så sjukt duktiga när de står ensamma på scenen och sjunger. De sjunger inte för att prestera, utan för att dom tycker det är så sjukt roligt, och det ser man på dom. Man uppskattar vardagen så mycket mera när man varit bland dessa elever känner jag. Man liksom.. inte vet jag, ler resten av veckan tack vare dom. Dom vet egentligen inte mycket, men dom bryr sig inte, för att dom mår bra och har varandra. Dom är så sjukt nöjda med sin vardag. Och sen kommer man själv och gnäller om allt och lite till.
En liten lampa tänds inom mig när jag varit hos dom. Dom är så himla rara allihopa. 
Kramen jag fick av en liten flicka idag gjorde mig så himla glad, hon går i Linns klass.
Vi har aldrig riktigt träffats förr, som idag, eftersom jag inte ser alla lillsyrrans klasskamrater så ofta. Men hon kommer fram till mig och gråter för att alla ska gå hem, och så kramar hon mig ändå och önskar mig en glad sommar, hon kände inte mig, inte alla dom andra heller som hon kramade, men hon gjorde det ändå för att önska alla en glad sommar.. det kändes så bra. Låter kanske löjligt, men det var så gulligt.

Nu blir det duschen.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0