Life is like a fairytale ..

.. or is it?



.. no, it's not.

Livet är färgat i en massa färger. Det är varken svart eller vitt, dött eller livat, upp eller ner, tyst ellre högljutt. Livet blir vad man gör det till. Man får kämpa om man ska komma dit man vill, och vet man inte vart man vill får man låta slumpen välja. Bara välj en väg och se vart den leder.

Min väg börjar sakta men säkert delas i två. Och det är inte lätt..

Vad vill jag med livet? Vill jag vara ensam? Vill jag bo utomlands? Vad vill jag göra?
Det jag sitter och gör om dagarna just nu är att låta dagarna gå, klockan gå, låta natt gå till dag.. utan att tänka. Är det bra ? Slösar jag tid, eller fördriver jag tid till något positivt? Varför tänker jag så mycket? Varför låter jag inte ödet styra? .. för jag tror inte på ödet.

Jag är vrång. Jag har ett starkt yttre, folk tror att de känner mig ut i fingerspetsarna. Folk tror att de vet. Allt.. kanske inte allt, men mycket. Jag vet att de inte gör det. Jag lurar många. Jag låter inte folk komma mig så nära inpå livet. Bara några få .. men jag antar att det är de överflödiga folket som står för ordet "rykten". Mycket möjligt. Men jag dömer ingen.
Mitt yttre försvarar mig. Folk frågar inte mycket längre för att jag inte pratar längre. Det kan vara en anledning till att många "antar" saker. Jag pratar inte mycket längre, jag har backat in i skugga, och det vet ni.

Jag lever dock inte i ett mörker. Jag lever i min egen värld. Jag tycker om att tänka ibland, att skriva av mig. Var längesen nu.. det händer mycket i mitt liv men ändå inte. Det enda jag vill göra nu är att vila.. jag behöver försvinna.. in i drömmarnas värld. Orkar inte med mardrömmar och magbesvär mera. Men efter regn kommer solsken, right? :)

Jag är på väg in i en bra bransch. Där saker och ting förändras, det ska bli roligt. Jag vill göra saker. Starta ett riktigt liv. Ensam, men med vänner runt mig. Utan vänner är man inget.
Jag ser fram emot att komma någonstans.

Jag tror jag behöver sommar nu


Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

SV: 59 kr 8O det är ju ingenting ju! Måste jag kolla in^^

Allt bra med dig?//Emma.

2010-04-21 @ 23:22:55
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

SV: Jo tack det är bra med mig^^ kan verkligen inte klaga. Snart helg också! Har du något roligt planerat?:D//Emma.

2010-04-22 @ 22:40:08
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0