As time pass by

Händer så mycket just nu!
Tiden flyger iväg.
Man går till jobbet.
Man går hem.
Man planerar inför framtid och lägger ner en hel del tid bara där.
Man sover.
Man umgås.
Man går till jobbet.
Man går hem.
Man talar med en kund på jobbet ... tittar sedan på klockan och det har plötsligt gått 45 minuter ... går en liten stund och så är det lunch, igen?!
Dagarna går så snabbt att man blandar ihop gårdagen med förmiddagen och fan allt!
Datum och veckodagar är det inte nån idé att ens gå in på. Man virrar ihop allt.. haha
Som idag till exempel. Eller ja, i allmänhet.. - nyss, kändes det som helg. Som i lördags, när jag sprang upp och ner med tvätten i evigheter. Sen jobbade jag söndag, måndag. Ledig igår och idag har dagen glidit ur fingrarna igen. - men det är faktiskt härligt!! Konstigt nog.
Idag jobbade jag 8-17 och sedan mötte Emma upp mig för att  få sällskap när hon skulle till City Akuten. Hon har problem med magen sin.. tråkigt som fan. De hänsivade henne till Danderyd, så vi for dit.
Efter att de tagit prover, klämt och känt på na(ja, ni vet hur lång tid det tar på akuten........) så skrevs hon in. Blindtarmen var det visst. Röntgen har nu skett och inatt ska hon opereras.
Kändes jätte jobbigt att gå därifrån! Men man får ju inte sova kvar om patienten är över 18 :P jag som är så känslig. Jätte tråkigt för henne att vara där ensam stackarn!
Men det är bra att vi nu vet vad felet varit så att hon förhoppningsvis slipper alla konstiga känningar och smärtor i buk och rygg hädanefter. 
Så det blir ju bättre efter detta!
------
Imorgon är det alltså torsdag. Jag jobbar(världens mes-pass) 15-18. Går upp tidigare och tar morgonpromenaden för att sedan åka till Danderyd med Emmas saker. Sen möter Tilda mig efter jobbet så att vi kan dra ut på ett sista äventyr innan jag far upp till Dalarna och hon ner till Småland!
Tilda den jäkeln kom in på en journalistutbildning i Småland, den busen. Lycka till och grattis igen bruden!
------
Och vad nu då?
.... sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0