jahajja

Låg inspiration och aktivitet idag.

Vet inte hur många gånger jag for fram och tillbaka igår..
först ner på en tid jag hade på ungdomsmottagningen här i Norrtälje. Hade nämligen nästan slut på min förbrukning av p-piller och vill inte sluta än så jag ville ha ett nytt årspaket. Fixade det och gick sen hem för att ringa sjukhuset här nere för pencillin.

Så jävla trött på att urinvägsinfektionen varit kvar hela tiden och jag har inte orkat göra nått åt det.
Är något som funnits där hela tiden så man har ju liksom vant sig på ett sätt.. men i förrgår så kände jag att det har blivit värre och jag orkar inte med detta mer. Så varför inte ta tid till att reda ut detta nu när jag ändå har självstudiedagar på skolan så jag slipper bli av med närvaro.

Så hur som helst fick jag en tid igår kväll och fick därför gå ner igen för prover och så.
Fick pencillin av husläkaren där. Great!
Måste dock ner nu på apoteket här och köpa ut dom.. fick bara en kvälls- och morgontablett av husläkaren.

Men vet ni vad? Jag är så glad att jag tog tag i det.. orkar inte gå runt med obekväm och uppblåst mage och känna att det svider, sticker och värker hela tiden.


Bra gjort.



Imorgon åker jag hem en vända faktiskt. Känns bra att få träffa familjen lite. Ska jobba natt på lördag så därför åker jag hem. Ska även hem en vända sen i februari och i mars.
Blir ju inte hemma någonting alls nu under praktiken, som jag trodde. Blir här i Stockholm, vilket jag ändå är väldigt nöjd över men vill såklart hem okså.


Så på lördag blir det att fika med lillasyster och sen jobba på natten till söndag, för att sen åka tillbaka på söndag.


Kommer inte kunna delta på SkiRocken i Sälen heller .. kan inte åka hem pga praktiken.. synd men vad göra?

Puss, Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0