Martina Cecilia Thérése Forsberg.. who?





Back to.. ehm, reality?


Skolan går rätt bra just nu. Fast den känns faktiskt lite oseriös med tanke på att vi bara går typ 3 timmar om dagen nu. 9-12, 10-13.. Frågan är, varför fyller man int ut tiden bättre? Men men .. man ska inte klaga.

Examensdagen är 1:a juni(?!?).
Inklusive denna vecka så har vi nu 3.5 vecka med plugg, sen 12 veckor praktik och slutligen 4 veckor plugg och efter det slutar vi.
Time flies.. right? 

Vi har dock lite saker på schemat just nu. Trots "ledigheter".
Hospitality-kurs denna vecka och nästa. Sen har vi planering av examensarbete och lite andra grejer som ska lämnas in.

"Härskartekniker" av Elaine Bergvist och "Om konsten att ta ansvar" av Ann Heberlein är två böcker som vi ska läsa inför kursen social- och personlig kompetens som är om två veckor.


Jag sitter och planerar mitt liv lite faktiskt. Mina sista veckor på Campus är räknade så dags att ta tag i saker för jag tänker inte bli sittande.
Som jag tänker just nu så ska jag jobba jätte mycket i sommar, tjäna pengar och resa till hösten. Jobb har jag, men jag behöver mer.
Det är dock inget jobb inom resebranchen. Det blir värdshuset hemma i Mora, som vanligt. Ett säkert kort just nu. Har jag inget jobb inom resebranchen i slutet av sommaren/hösten så börjar jag söka.

Men som vi vet.. man får inte "drömjobbet" direkt. Man måste klättra. Det tar tid. Jag/vi är inte fullt utlärda inom yrket. Men man lär sig snabbt om man är intresserad. Har man glöden, så kommer man långt.. och glöden har jag.


Om man får önska så önskar jag att jag får jobb hemma i Mora faktiskt. Som en start i livet och yrket.
Älskar gänget, arbetsplatsen och atmosfären. Lärde mig så mycket den tiden jag hadei höst och jag hoppas jag får komma tillbaka. Har redan hört av mig till dom nu efter praktiken om att jag är intresserad av jobb där. Man kan inte göra annat än att hoppas på det bästa, att det är rätt tid och att dom vill ha mig där lika mycket som jag vill vara där hos dom.
(håller tummarna)

...



Många av mina drömmar har liksom runnit ut i sanden på grund av att det varit för dyrt, för att man inte fått några svar, för att företaget varit oseriöst och mycket mer.
Exempelvis min dröm om att studera två år på HPU, Hawaii. Bara utbildningen kostade 15.000 USDollar, .. mm precis. Gångra det med två, i SVENSKA KRONOR.
Jag vill inte ha mer i studielån så det rök.. skit.
Det andra var att åka till Miami. Men nej, det rök också.
Så i höst gör jag ett nytt försök med en annan sak jag vill göra.

Något som intresserat mig länge. Något man liksom drömt om men inte upplevt. Snart så ..




Jag är ung, vad har jag att förlora?





Nu ska jag läsa Härskartekniker och komma någon vart med mina studier.

Duktigtjej.se


P.s När jag kommer till Mora igen i februari ska jag klura med en duktig tjej kring mina idéer för tattoo nr3. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0