Det här ska vara mitt år, ju.

Efter motgång kommer medgång oftast. Livet går ut på att le, ta dagen som den kommer. SEIZE THE DAY, Carpe Diem, live love, laugh och allt det där.

Lite tungt ibland när man kör ner sig i underjorden och endast går efter kungstagan för att komma till jobbet. Morgon och kväll. Solsken och regn. Dag ut och dag in. Men det är ju ett val man gör. Jag vill jobba. Jag älskar det. Men vissa dagar är tyngre än andra. Men inget ska väl vara enkelt?

Längtar hem nå så fruktansvärt och om ca två veckor andas jag frisk luft från Dalarna en stund igen.
Tar sedan färjan mot Finland med bästa morfar och har sedan lite mer tid för att andas ut hemma i Dalarna när jag kommit hem. .. innan jag far igen!

Jag ska hinna träffa alla godingar, fira min mamma, umgås med min älskade släkt och ändå hinna vila är det tänkt. Samtidigt som jag ska arbeta även hemma.

Resan går snart av stapeln. Check!
Boende ordnat i höst. Check!
Promenerar varje dag och arbetar så mycket jag kan. Check!

Det enda som fattas är väl en person vid min sida. Alla behöver väl någon att ty sig till ibland, eller?
Min mamma passar dock in för jävla bra i den rollen.. men ibland så .. jaja :)

Just nu saknar jag vännerna och familjemedlemmarna där hemma så att jag storknar!

Men ha en fortsatt underbart grym kväll och le åt allt, oavsett.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0